دانلود رایگان فایل

دانلود رایگان نمونه سوالات

دانلود رایگان فایل

دانلود رایگان نمونه سوالات

اقدام پژوهی راههای مقابله با ترس و اضطراب در دانش آموز

اقدام پژوهی راههای مقابله با ترس و اضطراب در دانش آموز
فروشگاه مقالات تحقیقات دانشجویی و دانش آموزی و ,,,
اقدام پژوهی راههای مقابله با ترس و اضطراب در دانش آموز اقدام پژوهی راههای مقابله با ترس و اضطراب در دانش آموز
قابل استفاده برای همه دوره های ابتدایی و راهنمایی
فایل بصورت ورد و قابل ویرایش در متن
تعداد صفحات دوازده صفحه
قیمت فقط دو هزار تومان

فهرست مطالب در زیر امده است :
فهرست مطالب
چکیده:
مقدمه:
تعریفی از اضطراب:
توصیف وضعیت موجود:
طرح و بیان مساله:
گرد آوری اطلاعات ( شواهد 1( :
تجزیه و تحلیل داده ها:
خلاصه یافته های اولیه:
چگونگی اجرای راه جدید:
گرد آوری اطلاعات (شواهد 2):
منابع :

اقدام پژوهی راههای مقابله با ترس و اضطراب در دانش آموز قابل استفاده برای همه دوره های ابتدایی و راهنمایی  فایل بصورت ورد و قابل ویرایش در متن  تعداد صفحات دوازده  صفحه  قیمت فقط دو هزار تومان   فهرست مطالب در زیر امده است : فهرست مطالب چکیده: مقدمه: تعریفی از اضطراب: توصیف وضعیت موجود: طرح و بیان مساله: گرد آوری اطلاعات ( شواهد 1( : تجزیه و تحلیل داده ها: ...

اقدام پژوهی رفع اضطراب


اقدام پژوهی دوره ابتدایی


اقدام پژوهی دوره راهنمایی

دانلود پروژه بررسی پلی مورفیسم null در ژنهای GSTM1 و GSTT1در معتادان و پاسخ به درمان متادون

دانلود پروژه بررسی پلی مورفیسم null در ژنهای GSTM1 و GSTT1در معتادان و پاسخ به درمان متادون
پروژه بررسی پلی مورفیسم null در ژنهای GSTM1 و GSTT1در معتادان و پاسخ به درمان متادون
دانلود پروژه بررسی پلی مورفیسم null در ژنهای GSTM1 و GSTT1در معتادان و پاسخ به درمان متادون عوامل مثل ژنتیک ، محیط و رفتار در ابتلای افراد به اعتیاد نقش دارند. از این بین فاکتورهای ژنتیکی به عنوان فاکتورهای قابل توارث برای اعتیاد شناخته شده اند که از طریق بسیاری از مطالعات خانوادگی ژنتیکی، نقش آنها تایید شده است.عوامل ژنتیکی که بر روی متابولیسم و اثرات داروها اثرگذار هستند، با ریسک اعتیاد در ارتباط اند. از این بین می توان به گلوتاتیون S ترانسفراز ها اشاره کرد که GSTT1 و GSTM1 ها عضوی از این خانواده ی ژنی می باشند. بیان این ژن منجر به ساخته شدن آنزیم های متعدد با عملکردهای گوناگون می شود که به طور عمده کاتالیز کردن ترکیبات کارسینوژنیک و سایتوتوکسیک از طریق کونژوگه کردن آنها با گلوتاتیون از جمله مهمترین وظایف آنها می باشد.
فهرست مطالب تحقیق پروژه بررسی پلی مورفیسم null در ژنهای GSTM1 و GSTT1در معتادان و پاسخ به درمان متادون:
فصل اول مقدمه
1-1- مقدمه 2
1-2- بیان مساله 5
1-2-1 عوارض ناشی از اعتیاد 6
1-2-2 انواع مواد مخدر 7
1-2-2-1- مواد افیونی و شبه افیونی 7
1-2-2-2- مواد محرک 11
1-2-2-3- مواد توهم زا 13
1-2-2-4- مواد روانگردان باشگاهی 14
1-2-2-5- مواد فراوری شده از کانابیس16
1-2-3- مکانیسم اعتیاد 19
1-2-4- درمان اعتیاد 19
1-2-5- متادون 20
1-2-6- ریسک فاکتورها 21
1-2-7ژنتیک اعتیاد 21
1-2-8- گلوتاتیون s ترانسفراز 24
1-2-9- GSTM1 25
1-2-10- GSTT1 26
1-2-11- فرضیه های تحقیق 28
1-2-12- اهداف تحقیق 28
فصل دوم – مروری بر پیشینه ی تحقیق
2-1- برسی تحقیق های انجام شده 29
فصل سوم – روش انجام تحقیق
3-1- نوع مطالعه و انتخاب بیماران34
3-2- نمونه گیری 34
3-3-مواد و محلول های لازم34
3-4- وسایل لازم 36
3-5-استخراج DNA 37
3-6- سنجش کیفیت و کمیت DNA 39
3-6-1- سنجش کمیت و کیفیت DNA با استفاده از نانودراپ39
3-6-2- ارزیابی کیفیت DNA استخراج شده به کمک ژل آگارز 40
3-7- ژنوتایپینگ 42
3-8- آنالیز آماری 47
فصل چهارم – یافته ها
4-1- خصوصیات عمومی افراد مورد مطالعه 48
4-2- یافته های PCR 52
فصل پنجم – نتایج و پیشنهادات
5-1- بحث 54
5-2- نتیجه گیری 55
5-3- پیشنهادات 56
منابع 57
ضمائم و پیوست ها62
چکیده ی انگلیسی 63
پروژه بررسی پلی مورفیسم null در ژنهای GSTM1 و GSTT1در معتادان و پاسخ به درمان متادون به صورت فایل ورد docx در 63 صفحه می باشد که برای به هم نریختن متن لطفا دو فونت Blotus , Btitre که همراه فایل دانلود شده است را در صورت نداشتن این دو فونت به مجموعه فونتهای خود اضافه وهمچنین از افیس 2010 به بالا برای نمایش بهتر فایل استفاده نمایید.
همچنین در فایل دانلود شده فایل پاورپوینت و pdf پروژه نیز موجود می باشد.

عوامل مثل ژنتیک ، محیط و رفتار در ابتلای افراد به اعتیاد نقش دارند. از این بین فاکتورهای ژنتیکی به عنوان فاکتورهای قابل توارث برای اعتیاد شناخته شده اند که از طریق بسیاری از مطالعات خانوادگی ژنتیکی، نقش آنها تایید شده است.عوامل ژنتیکی که بر روی متابولیسم و اثرات داروها اثرگذار هستند، با ریسک اعتیاد در ارتباط اند. از این بین می توان به گلوتاتیون S ترانسفراز ها اشاره کرد که GSTT1 و GSTM1 ها عضوی از ...

دانلود تحقیق


دانلود پروژه


دانلود مقاله


دانلود رایگان


پروژه بررسی پلی مورفیسم null در ژنهای GSTM1 و GSTT1در معتادان و پاسخ به درمان متادون


آموزش جدا کردن سر از بدن

آموزش جدا کردن سر از بدن
آموزش جدا کردن سر از بدن
آموزش جدا کردن سر از بدن این شعبده بازی حرفه ای قابل اجرا در هر مکانی و در هر زمانی میباشد .

این شعبده بازی حرفه ای قابل اجرا در هر مکانی و در هر زمانی میباشد . کلیپ اجرایی http://www.namasha.com/v/RDaxqUxh   ...

جدا کردن سر از بدن


شعبده حرفه ای


جادو


مجیک


شعبده بازی


آموزش شعبده بازی

سوالات چهارجوابی اتوکد

سوالات چهارجوابی اتوکد
این فایل شامل 200 نمونه سوال چهارجوابی نرم افزار اتوکد می باشد
سوالات چهارجوابی اتوکد این فایل شامل 200 نمونه سوال چهارجوابی نرم افزار اتوکد می باشد .همچنین پاسخنامه سوالات نیز همراه آن می باشد این نمونه سوالات برای کسانی که قصد شرکت در آزمون کارور اتوکد در سازمان فنی و حرفه ای را دارند پیشنهاد می شود. فرمت سوالها: word

این فایل شامل 200 نمونه سوال چهارجوابی نرم افزار اتوکد می باشد .همچنین پاسخنامه سوالات نیز همراه آن می باشد این نمونه سوالات برای کسانی که قصد شرکت در آزمون کارور اتوکد در سازمان فنی و حرفه ای را دارند پیشنهاد می شود. فرمت سوالها: word ...

اتوکد


سوال


کارور اتوکد


آزمون فنی و حرفه ای


نقشه کشی


نرم افزار اتوکد

نرم افزار تایپ شکسته نستعلیق

نرم افزار تایپ شکسته نستعلیق
پشتیبانی:لطفا فقط SMS کنید حتما پاسخگو خواهم بود 09191696552
نرم افزار تایپ شکسته نستعلیق
با کارآیی بسیار راحت قابل استفاده در انواع سیستم عامل (XP-7-8 و ...) پشتیبانی راحت از زبان فارسی و علائم نگارشی براحتی تایپ کرده و پرینت بگیرید. ...

اقدام پژوهی


پایان نامه و پروپوزال


راهنمای صادرات و واردات


فرم ها و قراردادها


پاورپوینت


کتاب های بافتنی


نقد پایان نامه


مقالات ترجمه شده

پاورپوینت نشانه ی -ِ ربط

پاورپوینت نشانه ی -ِ ربط
فروشگاه جامع نیازمندی های پایه ی اول ابتدایی
پاورپوینت نشانه ی -ِ ربط نام محصول: پاورپوینت نشانه ی -ِ ربط

درس: فارسی اول ابتدایی
فرمت: پاورپوینت 2010
حجم فایل: 5.95 مگابایت
شامل: 8 اسلاید در فضایی کودکانه و جذاب و تصاویر با کیفیت
مخاطبین: آموزگاران، اولیا و دانش آموزان پایه ی اول ابتدایی

نام محصول: پاورپوینت نشانه ی -ِ ربط درس: فارسی اول ابتدایی فرمت: پاورپوینت 2010 حجم فایل: 5.95 مگابایت شامل: 8 اسلاید در فضایی کودکانه و جذاب و تصاویر با کیفیت مخاطبین: آموزگاران، اولیا و دانش آموزان پایه ی اول ابتدایی ...

پاورپوینت


فارسی


نشانه ی ِ ربط


پایه ی اول ابتدایی

اقدام پژوهی آموزگاران ابتدایی چگونه توانستم دانش آموزان را به خواندن قرآن تشویق نمایم ؟

اقدام پژوهی آموزگاران ابتدایی چگونه توانستم دانش آموزان را به خواندن قرآن تشویق نمایم ؟
دانلوداقدام پژوهی آموزگاران ابتدایی چگونه توانستم دانش آموزان را به خواندن قرآن تشویق نمایم بافرمت ورد وقابل ویرایش
اقدام پژوهی آموزگاران ابتدایی چگونه توانستم دانش آموزان را به خواندن قرآن تشویق نمایم ؟ دانلوداقدام پژوهی آموزگاران ابتدایی چگونه توانستم دانش آموزان را به خواندن قرآن تشویق نمایم بافرمت ورد وقابل ویرایش
اقدام پژوهی حاضر شامل کلیه موارد مورد نیاز و فاکتورهای لازم در چارت مورد قبول آموزش و پرورش میباشد و توسط مدیر سایت طراحی گردیده است. این اقدام پژوهی کامل و شامل کلیه بخش های مورد نیاز در بخشنامه شیوه نامه معلم پژوهنده میباشد
چکیده
عنوان اقدام پژوهی حاضر این است که ، چگونه توانستم میزان علاقه مندی دانش آموزان پایه ششم را به درس قرآن و فعالیت های مربوط به آن افزایش دهم؟ و هدف اصلی آن نیز افزایش میزان علاقه مندی دانش آموزان یاد شده به درس قرآن و فعالیت های مربوط به آن می باشد. اما نکته ای که اشاره به آن خالی از لطف نمی باشد ، آن است که اگر چه موضوع و عنوان اقدام پژوهی حاضر، تکراری به نظر می رسد ، اما باید اذعان نمود که گاهی از اوقات ، تکرار نه تنها زیبا و ضروری ست ، که بسیار حیاتی نیز می باشد ! از آن جمله می توان به تکرار شب و روز، تکرار نمازهای پنج گانه در هر روز وغیره اشاره نمود. علاوه بر این ، آشنا نمودن کودکان با اصول و مبانی دین اسلام، به ویژه قرآن کریم ، آن هم در پایه ششم دبستان ، همواره نیازمند تکرار است. زیرا عامل & تکرار & در فرایند تدریس ، امری اجتناب ناپذیر می باشد. بدون شک ، انجام این تحقیق ، از ابعاد گوناگون دارای اهمیت و ضرورت بسیار بوده است. زیرا از یک سو، علاوه بر ایجاد علاقه مندی در دانش آموزان پایه ششم دبستان هیئت امنایی مهدیه به درس قرآن ، میزان فعالیت و مهارت آنان در روخوانی ، روان خوانی ، قرائت و حفظ آیات ، پیام ها و داستان های قرآنی را افزایش می داد و از دیگر سو، موفقیت دانش آموزان در یادگیری دیگر دروس( قرائت فارسی ، جمله نویسی ، املا و غیره ) را نیز امکان پذیر می ساخت.
توصیف وضع موجود
اینجانب …. .کلاس …آموزشگاه در اوایل سال تحصیلی ضمن مشاهده نامحسوس رفتار و فعالیت های قرآنی دانش آموزان کلاس و هم چنین نظر سنجی کتبی و انجام مصاحبه با آنان و حتی اولیای مربوطه و تبادل نظر با معلم سال گذشته شاگردان کلاس ، متوجه عدم علاقه مندی بیش تر آنان به درس قرآن گردیدم 1.بیش تر دانش آموزان در ساعات قرآن ، یا با هم صحبت می کردند و یا بی مورد برای بیرون رفتن از کلاس اجازه می گرفتند. 2.آیه های قرآن را در هنگام استفاده از نوار به صورت منظم ، هم خوانی نمی کردند. 3.برخی از دانش آموزان در ساعات قرآنی ، غیبت های بی مورد ویا غیر موجه داشتند. 4.تمایل چندانی به گوش دادن عبارت ها ، پیام ها و مفاهیم ساده قرآنی از خود نشان نمی دادند. 5.به خواندن و حفظ سوره های کوتاه قرآن علاقه ای نشان نمی دادند. 6.با انجام وضو و هم چنین اصول و آداب احترام به قرآن نا آشنا بودند. 7.با عناوین کتاب های داستان قرآنی نا آشنا بودند. 8.در تمیز نگه داشتن کتاب قرآن چندان کوشا نبودند. 9.کاملاً با گنجینه ی احادیث و پیام های قرآنی ناآشنا بودند. 10. در اجرای نمایش ، به ویژه نمایش های قرآنی، مهارت کافی را نداشتند. 11. برخی از اولیای دانش آموزان ، از عدم علاقه مندی فرزندشان به درس قرآن و فعالیت های مربوط به آن ، اظهار نارضایتی می کردند.

دانلوداقدام پژوهی آموزگاران ابتدایی  چگونه توانستم دانش آموزان را به خواندن قرآن تشویق نمایم  بافرمت ورد وقابل ویرایش اقدام پژوهی حاضر شامل کلیه موارد مورد نیاز و فاکتورهای لازم در چارت مورد قبول آموزش و پرورش میباشد و توسط مدیر سایت طراحی گردیده است. این اقدام پژوهی کامل و شامل کلیه بخش های مورد نیاز در بخشنامه شیوه نامه معلم پژوهنده میباشد چکیده      عنوان ...

اقدام پژوهی


آموزگاران ابتدایی


خواندن قرآن

تجربیات برتر آموزگار ابتدایی چگونگی برطرف نمودن مشکل انشاء(نگارش) دانش آموزان در کلاس

تجربیات برتر آموزگار ابتدایی چگونگی برطرف نمودن مشکل انشاء(نگارش) دانش آموزان در کلاس
دانلود تجربیات برتر تدریس جهت مشارکت در جشنواره تجربیات فردی سنجش و ارزیابی بافرمت ورد وقابل ویرایش
تجربیات برتر آموزگار ابتدایی چگونگی برطرف نمودن مشکل انشاء(نگارش) دانش آموزان در کلاس
دانلود طرح تجربی جهت مشارکت در جشنواره تجربیات فردی سنجش و ارزیابی
طرح های مورد نظر در این مجموعه در محور های زیر طراحی شده اند:
1-ابتکارات فردی سنجش و ارزشیابی
2-ابتکارات و پیشنهادات حرفه ای
این طرح و ابتکار به صورت کامل و دقیق با فرمت ورد و قابل ویرایش در ... صفحه در مورد پست سازمانی مورد نظر گرد آوری شده است. فهرست مطالب ارائه شده در این طرح /ابتکار عبارتند از :
الف : عنوان
ب-مقدمه کوتاه
پ-بیان وضعیت موجود
ت-شناسایی مسئله
ث-جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات
ج-طرح/ابتکار به کار گرفته شده و ویژگی آن
چ-چگونگی اجرا و نتایج حاصله
ح-محدودیت ها و پیشنهادات
با هم بخشی از طرح/ابتکار حاضر را مشاهده می کنیم:
مقدمه کوتاه :
ارائه موضوع های پیشنهادی از سوی دانش آموزان در کلاس انشا ذوق نوشتن را در دانش آموزان تقویت می کند. آرایه های ادبی باعث زیبایی نوشته شده و کاربرد آن قوه ی تخیل دانش آموز را فعال می سازد. تشویق دانش آموزان به مطالعه ی کتاب ضمن ترویج فرهنگ کتاب خوانی، مهارت آنها را در نوشتن افزایش داده و دانش آموز را در ارائه ی مطالب ارزشمند یاری می دهد. انشاء به معنی ایجاد کردن، پرورش دادن، ابداع و خلق کردن است.در اصطلاح ادبیات انشاء عبارت از نگارش جملات و عباراتی است که افکار نویسنده را به صورتی روشن و زیبا بیان کند که خواننده آنها را به سهولت بفهمد و برایش خوشایندو مطلوب باشد.کلاس درس انشا باید تمرین خوبی برای خوب نوشتن، خوب اندیشیدن و خوب سخن گفتن باشد. نوشتن انشا در کلاس، اعتماد به نفس، قدرت و تفکر و خلاقیت و استقلال را در دانش آموزان تقویت می کند.نوشتن داستان های کوتاه در زنگ انشا برای تقویت خلاقیت و قوه ی تخیل دانش آموزان مفید می باشد. با رعایت این موارد می توانیم در درس انشا شوق و علاقه ایجاد نمود و کلاس انشا را جذاب تر و متنوع تر نماییم. اینجانب …. آموزگار پایه …آموزشگاه … تصمیم گرفتم در طرح به اجرا درآمده به از بین بردن مشکل نگارش (انشا) دانش آموزانم بپردازم.
بیان وضعیت موجود
اینجانب …. آموزگار پایه …. آموزشگاه … شهرستان….هستم و مدت …سال است که در آموزش و پرورش در حال خدمت می باشم. کلاسی که طرح فوق را مبتنی بر آن انجام می دهم پایه … این آموزشگاه می باشد که …. نفر جمعیت دارد. پس از چند جلسه تدریس در درس انشا به این نتیجه رسیدم که دانش آموزان به آسانی نمی توانستند بنویسند و افکار خود را بیان نمایند و درس انشا برای آنها جذابیتی نداشت . نارسایی حتی بر نحوه ی پاسخ دادن آنها در دروس کتبی نیز اثر گذاشته بود. این مسئله فکر مرا به خود مشغول ساخته بود که به راستی چگونه می توانم دانش آموزان را به درس انشا علاقه مندکنم ؟ و شیوه های اندیشیدن را پیرامون یک موضوع فراهم آورم؟ و کلاس انشا را از حالت خشک و سرد بیرون بیاورم؟ و با استفاده از روش های مختلف، تجربیات اولیا همکاران و مشاوران و متخصصین تعلیم و تربیت دانش آموزان را از منزلگاه مراحل تفکر تحلیل، ترکیب، نقادی و نوآوری و ابداع بگذرانم؟ و به پرورش قدرت تفکر و تحلیل آنها بپردازم. در این طرح سعی خواهد شدعلل بی علاقه گی و بی انگیزی را بررسی کرده و راه کار هایی را برای این مورد ارائه دهم .


دانلود طرح تجربی جهت مشارکت در جشنواره تجربیات فردی سنجش و ارزیابی طرح های مورد نظر در این مجموعه در محور های زیر طراحی شده اند: 1-ابتکارات فردی سنجش و ارزشیابی 2-ابتکارات و پیشنهادات حرفه ای    این طرح و ابتکار به صورت کامل و دقیق با فرمت ورد و قابل ویرایش در ... صفحه در مورد پست سازمانی مورد نظر  گرد آوری شده است. فهرست مطالب ارائه شده در این طرح /ابتکار عبارتند از : الف : عنوان ب ...

تجربیات برتر تدریس


ابتکارات


پیشنهادهای حرفه ای


جشنواره


تجربیات فردی


سنجش


ارزیابی

پاورپوینت نشانه ی ای مستقل

پاورپوینت نشانه ی ای مستقل
فروشگاه جامع نیازمندی های پایه ی اول ابتدایی
پاورپوینت نشانه ی ای مستقل نام محصول: پاورپوینت نشانه ی ای مستقل

درس: فارسی اول ابتدایی
فرمت: پاورپوینت 2010
حجم فایل: 1.88 مگابایت
شامل: 10 اسلاید در فضایی کودکانه و جذاب و تصاویر با کیفیت
مخاطبین: آموزگاران، اولیا و دانش آموزان پایه ی اول ابتدایی

نام محصول: پاورپوینت نشانه ی ای مستقل درس: فارسی اول ابتدایی فرمت: پاورپوینت 2010 حجم فایل: 1.88 مگابایت شامل: 10 اسلاید در فضایی کودکانه و جذاب و تصاویر با کیفیت مخاطبین: آموزگاران، اولیا و دانش آموزان پایه ی اول ابتدایی ...

پاورپوینت


فارسی


نشانه ی ای مستقل


پایه ی اول ابتدایی

اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی چگونه توانستم دانش آموزانم را به درس ورزش و انجام فعالیت های ورزشی ترغیب نمایم؟

اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی چگونه توانستم دانش آموزانم را به درس ورزش و انجام فعالیت های ورزشی ترغیب نمایم؟
دانلوداقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی چگونه توانستم دانش آموزانم را به درس ورزش و انجام فعالیت های ورزشی ترغیب نمایم بافرمت ورد وقابل ویرایش
اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی چگونه توانستم دانش آموزانم را به درس ورزش و انجام فعالیت های ورزشی ترغیب نمایم؟ دانلوداقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی چگونه توانستم دانش آموزانم را به درس ورزش و انجام فعالیت های ورزشی ترغیب نمایم بافرمت ورد وقابل ویرایش
اقدام پژوهی حاضر شامل کلیه موارد مورد نیاز و فاکتورهای لازم در چارت مورد قبول آموزش و پرورش میباشد و توسط مدیر سایت طراحی گردیده است. این اقدام پژوهی کامل و شامل کلیه بخش های مورد نیاز در بخشنامه شیوه نامه معلم پژوهنده میباشد
چکیده :
در جوامع امروز آموزش بی تردید نقش اصلی را در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایفا می کند و عیار توسعه در هر کشوری را با میزان سرمایه گذاری برای کودکان و نوجوانان آن کشور می سنجند. دلیلش هم روشن است. سرمایه اصلی کشور نیروی انسانی است. در حال حاضر 15 میلیون دانش آموز حساس ترین سال های زندگی خود را در مدرسه می گذرانند، لذا توجه به این قشر جامعه، نشانه ای است برای اثبات توجه به آینده. امروز وظیفه آموزش و پرورش تنها انتقال میراث فرهنگی گذشته به نسل حاضر نیست. اگرچه این هدف اهمیتی در خور توجه دارد. اما این دانش زمانی ارزشمند خواهد بود که دانش آموز علاوه بر سلامت ذهنی به لحاظ روحی و جسمی هم در سلامت باشد و در سایه این سلامت آمادگی ورود به جامعه بزرگتر را داشته باشد. در این رهگذر ورزش وسیله ای بسیار مناسب برای ایجاد چنین فضایی است. از سال 1306 به صورت رسمی و اجباری بنا شد که تمام دانش آموزان روزانه یک ساعت درس تربیت بدنی را بگذرانند. از آن تاریخ تاکنون 82 سال می گذرد. در طول این سال ها ورزش مدارس دستخوش کمترین تغییر و تحول بوده است و زنگ ورزش به نوعی ساعت فراغت برای دانش آموزان به حساب می آید. حتی برخی مدیران و معلمان هم با استفاده از این زمان به تدریس دروس خود می پردازند، این در حالی است که حساسیت سنی دوران دانش آموزی بر هیچ کس پوشیده نیست. در هرم مولر آمده است که ورزش دانش آموزی باید در قاعده قرار گیرد و بعد از آن ورزش همگانی قهرمانی و حرفه ای. در این شرایط است که هرم پایدار می ماند. وقتی قاعده باریک باشد راهی وجود ندارد. طبق برنامه درسی ایران دانش آموزان باید 12 سال درس تربیت بدنی بخوانند اما اگر از یک دیپلمه خواسته شود 15 دقیقه نرمش صحیح انجام بدهد نمی تواند و نمی داند. شاید دلیل این باشد که نیروهای متخصص این درس را تدریس نمی کنند و چون خودشان این کار را بلد نیستند به دانش آموزان هم چیزی نمی آموزند. بنده در اقدام پژوهی فوق تصمیم بر این گرفته ام که راهکار های علاقه مند کردن دانش آموزان را به درس تربیت بدنی مورد بررسی و تحلیل قرار دهم.
توصیف وضعیت موجود :
اینجانب .......................... پس از چند جلسه که در این مدرسه مشغول شدم متوجه شدم که دانش آموزان این مدرسه به درس ورزش علاقه ای نشان نمی دهند و حرکات ورزشی را بسیار کند انجام می دهند. و بیشتر والدین از هر معلمی وضعیت درسی فرزند خود را جویا می شوند به جز معلم ورزش! ورزش و زنگ ورزش در مدارس، زمینه هایی ابتدایی برای شناسایی استعدادهایی است که می توانند در آینده یکی از ملی پوشان و مدال آوران ورزش ایران در رشته و عرصه ای مختلف باشند. البته اگر معلم ورزش از شیوه های استعدادیابی آگاه باشد. همه اینها در حالی است که ورزش و به خصوص معلم ورزش نقش مهم و تاثیرگذار در امر اهداف آموزشی و سلامت دانش آموزان دارند. به همین دلیل است که از سالیان دور معلم ورزش به خصوص در کشورهای پیشرفته اگر نقش و جایگاهی مهم تر و برجسته تر از سایر معلمان نداشته باشد، نقش کم اهمیت تر ندارد. معلم ورزش ارتباط مستقیمی با توسعه سلامت جسمی و روانی دانش آموزان و آموزش شیوه های صحیح زندگی سالم دارد. ارزیابی سلامت جسمی اولیه و بهبود شاخص های سلامت دانش آموزان، بهبود مهارت های حرکتی و ورزشی آنها از وظایف معلم ورزش است. به همین دلیل درکشورهای پیشرفته که آموزش پرورش پیشرفته ای هم دارند، برای معلم ورزش جایگاهی برابر با سایر معلمان در نظر گرفته می شود و نقش هایی مانند سازماندهی و اجرای دقیق فوق برنامه ها هم به معلم ورزش نسبت داده می شود. فوق برنامه‎هایی تفریحی آموزشی که از مسابقات و تمرینات داخل مدرسه تا خارج از مدرسه را در برمی‎گیرد. با همه اینها جایگاه اصلی معلم ورزش هنوز در کشورمان شناخته و ایجاد نشده است. البته اوضاع نسبت به گذشته بهتر شده اما هنوز تا رسیدن به نقطه عالی راه زیادی مانده است. همه اینها نیازمند آن است که جایگاه معلمان ورزش در آنجایی که باید باشد، حفظ شود. چرا که اگر معلم دیگری که فاقد مهارتهای ورزشی باشد و غیر متخصص، می تواند موجب بی توجهی دانش آموزان به ورزش و سلامتی در بزرگسالی شود. ورزش و زنگ ورزش در مدارس، زمینه هایی ابتدایی برای شناسایی استعدادهایی است که می توانند در آینده یکی از ملی پوشان و مدال آوران ورزش ایران در رشته و عرصه ای مختلف باشند. البته اگر معلم ورزش از شیوه های استعدادیابی آگاه باشد. بنابراین معلمان ورزش باید به گونه ای تربیت شوند که بتوانند مهارت های لازم برای تاثیرگذاری به عنوان "معلم ورزش" را به دست آورند. مجموعه این مباحث تاکید و تاملی بر شناخت و ایجاد جایگاه شایسته معلم ورزش در مدارس است.لازم است نگرش ها نسبت به معلم ورزش و زنگ او تغییر کند. باید جایگاه معلم در راستای جایگاه معلمان سایر دروس قرار گیرد. کاملا برابر و چه بسا در بسیاری موارد بالاتر از سایرین. برای رسیدن به این منظور مهمترین اقدام تلاش برای تغییر نگرش مسؤولان و خانواده ها نسبت به معلم ورزش و درس ورزش است. در گام بعدی ایجاد نظام آموزشی مناسب در تربیت معلم ورزش مجهز به مهارت های لازم در ایفای نقش های یاد شده است و در گام دیگر، ایجاد نظام شرایط احراز در جذب و به کارگیری بهترین گزینه های ممکن در این شغل حساس و بسیار مهم است. البته در کنار این موارد باید به مشکلات مدارس و کمبود فضاهای ورزشی هم اشاره کرد که متاسفانه در اکثر مدارس ما فضاهایی برای ورزش کردن دانش اموزان وجود ندارد و همین امر دست معلمان برای انجام وظیفه به معنای واقعی را بسته است.

دانلوداقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی چگونه توانستم دانش آموزانم را به درس ورزش و انجام فعالیت های ورزشی ترغیب نمایم بافرمت ورد وقابل ویرایش اقدام پژوهی حاضر شامل کلیه موارد مورد نیاز و فاکتورهای لازم در چارت مورد قبول آموزش و پرورش میباشد و توسط مدیر سایت طراحی گردیده است. این اقدام پژوهی کامل و شامل کلیه بخش های مورد نیاز در بخشنامه شیوه نامه معلم پژوهنده میباشد چکیده : در جوامع امروز آموزش بی& ...

اقدام پژوهی


دبیر تربیت بدنی


فعالیت های ورزشی